Beställ prenumeration
Vilka olika prenumerationer finns det?
Mitt i erbjuder olika digitala prenumerationer anpassade efter antal användare och för dig som vill bidra till Mitt i:s lokaljournalistik lite extra. Alla våra prenumerationer ger dig tillgång till hela Mitt i digitalt – artiklar på mitti.se och i appen, e-tidning, nyhetsbrev och spel. Med en prenumeration på Mer Mitt i kan du läsa och spela varje dag när och var du vill. Välj mellan Mer Mitt i paketen:
- Bas – Populärt val
- Familj – Dela din prenumeration i familjen
- Hjälte – Stötta lokaljournalistiken lite extra
- Under 20 – Gratis för dig under 20 år
- 20 till 25 år – Förmånligt för dig mellan 20 – 25 år
- Företag – Paket för stora som små verksamheter
För mer information om våra erbjudanden och för att prenumerera klicka här.
Hantera prenumeration
Hur kan jag byta till en annan prenumeration?
Du kan byta till ett annat prenumerationspaket genom att kontakta vår kundservice. Alternativt kan du själv avsluta ditt nuvarande paket under Mina sidor under fliken Prenumerationer och sedan beställa en ny prenumeration här.
Alla prenumerationer löper 30 dagar i taget med början den dag du genomför köpet och förnyas automatiskt om du inte säger upp det.
Tips! Om du vill byta till ett billigare paket, gör det innan nästa betalperiod börjar så slipper du betala för ytterligare en period till det gamla priset.
Är det någon bindningstid på prenumerationer?
Våra prenumerationer löper utan bindningstid, 30 dagar i taget och du kan enkelt avsluta prenumerationen när du vill.
Hur avslutar jag min prenumeration?
Du kan säga upp en prenumeration via Mina sidor. Välj Prenumerationer och klicka på Avsluta prenumeration. Du kan även få hjälp att avsluta din prenumeration genom att kontakta vår kundservice.
Uppsägning ska ske innan innevarande betalningsperiod löper ut för att undvika en förnyad avtals- och betalperiod.
För dig som prenumererar på Mer Mitt i – Familj och Mer Mitt i – Hjälte så är det bara den som tecknat abonnemanget som kan lägga till och avsluta prenumerationer för extra familjemedlemmar.
Har min prenumeration någon uppsägningstid?
Prenumerationen löper 30 dagar åt gången med början den dag du genomför köpet och är som regel tillsvidareprenumerationer vilket innebär att du har tillgång till tjänsten, och att avtalet är giltigt, till dess att du säger upp din prenumeration. Så länge du inte säger upp din prenumeration förnyas avtalsperioden automatiskt var 30:e dag. Uppsägning ska ske innan innevarande betalningsperiod löper ut för att undvika en förnyad avtals- och betalperiod.
Kan jag pausa min prenumeration?
Du kan inte pausa din prenumeration, däremot kan du avsluta din prenumeration och återaktivera den igen. Vid en återaktivering återgår din prenumeration till det pris och de villkor som gällde för ditt avtal när du avslutade den. Du kan återaktivera din prenumeration så länge du har tillgång till tjänsten, dvs under tiden som dur redan har betalt för den.
Hur delar jag min prenumeration med andra?
I prenumerationerna Mer Mitt i – Familj och Mer Mitt i – Hjälte ingår tre digitala användarkonton, du som tecknar dig för en sådan kan således dela din prenumeration med två familjemedlemmar. Varje användare du delar din prenumeration med får egna inloggningsuppgifter och full tillgång till allt digitalt innehåll. Det är enbart du som registrerat prenumerationen som kan hantera betalsätt, prenumeranter eller annat som rör din prenumeration. Så här delar du din prenumeration:
- Logga in på Mina sidor.
- Gå till dina Prenumerationer.
- Klicka på Dela paket vid den prenumeration du vill dela (du ser antal prenumerationer du kan dela och kan hantera tidigare delningar).
- Fyll i de e-postadresser du önskar dela med dig av din prenumeration till. Klicka på Skicka inbjudan.
- Din medprenumerant får ett mejl med en länk för registrering av konto, alt. en länk till inloggning för den som redan har ett konto.
- När din medprenumerant klickat på länken och registrerat konto alternativt loggat in på befintligt konto kommer din inbjudan till prenumeration automatiskt att godkännas och vara aktiv för din extra familjemedlem.
Tips! Du som har Mer Mitt i – Bas kan även uppgradera till Mer Mitt i – Familj eller Mer Mitt i – Hjälte för att kunna dela din prenumeration med andra. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.
Dela prenumeration
Hur delar jag min prenumeration med andra?
I prenumerationerna Mer Mitt i – Familj och Mer Mitt i – Hjälte ingår tre digitala användarkonton, du som tecknar dig för en sådan kan således dela din prenumeration med två familjemedlemmar. Varje användare du delar din prenumeration med får egna inloggningsuppgifter och full tillgång till allt digitalt innehåll. Det är enbart du som registrerat prenumerationen som kan hantera betalsätt, prenumeranter eller annat som rör din prenumeration. Så här delar du din prenumeration:
- Logga in på Mina sidor.
- Gå till dina Prenumerationer.
- Klicka på Dela paket vid den prenumeration du vill dela (du ser antal prenumerationer du kan dela och kan hantera tidigare delningar).
- Fyll i de e-postadresser du önskar dela med dig av din prenumeration till. Klicka på Skicka inbjudan.
- Din medprenumerant får ett mejl med en länk för registrering av konto, alt. en länk till inloggning för den som redan har ett konto.
- När din medprenumerant klickat på länken och registrerat konto alternativt loggat in på befintligt konto kommer din inbjudan till prenumeration automatiskt att godkännas och vara aktiv för din extra familjemedlem.
Tips! Du som har Mer Mitt i – Bas kan även uppgradera till Mer Mitt i – Familj eller Mer Mitt i – Hjälte för att kunna dela din prenumeration med andra. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.
Inloggning prenumeration
Kan jag använda mitt gamla användarkonto hos Mitt i för min prenumeration?
Ja.
Fungerar samma lösenord för min prenumeration som för mitt tidigare användarkonto?
Nej, du behöver återställa ditt lösenord på Mina sidor. Du har även möjlighet att istället logga in med ett engångslösenord.
Fungerar samma lösenord för min Mitt i prenumeration som jag använder appen?
Det är samma login på hemsida som i appen.
Hur ändrar jag min e-postadress?
Din e-post är kopplat till ditt konto, för att ändra den logga in på Mina sidor, välj Redigera konto sedan ändra epost.
Hur ändrar jag användarnamn/visningsnamn?
Logga in på Mina sidor och välj Redigera konto. Uppdatera dina uppgifter, klicka på Spara.
Hur byter jag lösenord?
Gå till Mina sidor, välj byt lösenord. Fyll i nuvarande lösenord och välj nytt lösenord som du upprepar. Spara.
Jag har glömt lösenordet, vad gör jag?
Gå till Mina sidor, välj Glömt lösenord, fyll i din e-mailadress för ditt konto och klicka på Skicka. Du har även möjlighet att istället logga in med ett engångslösenord.
Betalning prenumeration
Kan jag ångra mitt köp?
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du gjort din beställning. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig. På Konsumentverkets hemsida kan du läsa mer om ångerrätt, där du även finner en ångerblankett.
Vad erbjuder ni för olika betalsätt?
Vi erbjuder kortbetalning och använder Ayden för säkra kortbetalningar. Du kan även betala med Apple Pay och Google Pay.
Kan jag betala med faktura?
Du som företagskund kan betala med faktura. Fakturor hittar du under Betalningar och kvitton på Mina sidor. Privatpersoner kan inte betala med faktura.
Hur uppdaterar jag mina kortuppgifter och betalsätt?
Gå till Mina Sidor och klicka på Prenumerationer för att uppdatera dina kortuppgifter. Om du vill byta betalsätt behöver du först avsluta din nuvarande prenumeration och sedan starta en ny.
Hur ändrar jag betalmetod?
För att byta betalmetod från t.ex Apple Pay till Google Pay behöver du avsluta din nuvarande prenumeration och teckna en ny prenumeration där du anger ny önskad betalmetod.
Vad händer om min betalning misslyckas?
Du kommer att få ett mejl om att betalningen inte har gått igenom. Därefter kommer vi att försöka genomföra betalningen igen. Om vi fortsatt inte kan genomföra betalningen kommer din prenumeration och ditt konto att frysas.